Muş domestik haberleri: Muş’taki göçerler ısıdam bölgelere kafile etmeye başladı

Güneydoğu Rum Bölgesi’nden küçükbaş hayvanlarıyla birlikte Muş’a gelerek nazil göçerler, havaların soğuması dolayısıyla 2 bin 500 rakımlı yaylalardan hoşgörüsüz dönüşe geçti.

Güneydoğu illerinden Muş’un Komza Dağı ve Şenyayla bölgesine mevrut göçerler, metin ansız dolaşma yolculukları üzere hazırlıklara başladı. İlkbahar mevsimi ile Muş’un artımlı yaylalarında nazil göçerler, kısaca 4 kamer boyunca hayvanlarından elde ettikleri sütten peynir, tereyağı, yoğurt ve hayvanca mahsulat üretti. Geçimlerini hayvancılıkla sağlayan göçerler, havaların soğuması ile hamam bölgelere barhana ediyor.

Bölgenin abuhava yapısının hayvancılığa uygun olmasından ortalık özellikle yaz aylarında Muş’un yaylalarını yeğleme ettiklerini belirten derinti sahiplerinden Hamit Arslan, Kozma Dağı’nda kurdukları çadırlarda kestirmece 5 kamer geçirdiklerini söyledi. Geçimlerini hayvancılıkla sağladıklarını anlatan Arslan, “İlkbahar mevsimiyle buraya geldik. Burası hayvancılığa elverişli. Benzen ve peynir üretimimiz burada daha verimli oluyor. Burada elde ettiğimiz benzin ve peyniri satıyoruz. Kestirmece 5 aydır buradayız. Havalar soğuduğu üzere küçükbaş hayvanlarımızı gönderdik. Bizde ailece toparlanmaya başladık ve eşyalarımızın büyük tıpkı kısmını kamyonlarla gönderdik. Mütezayit eşyalarımızla buradan Batman’a dönüyoruz” dedi.

Diyarbakır’ın Vesile ilçesine sınırlı Kayahan köyünden Şenyayla bölgesine geldiğini tamlayan besicilerden Zeki Demir ise “İlkbaharda hayvanları serin yaylada otarmak amacıyla geldik. 5 kamer müddet ortamında peynirimizi, yağımızı ve kışlık ihtiyaçlarımızı realizasyon ettik. Eşyalarımızı araçlara yükleyip gönderdik. Hayvancılık dayanabilen bir iz amma geçimimizi hayvancılıkla sağlıyoruz. Yapılacak apayrı bir işimiz namevcut. Dedelerimizin, babalarımızın yıllarca yaptığı hayvancılık mesleğini sürdürmeye çalışıyoruz” diye konuştu. – MUŞ