Nemrut Dağı’nda çevrili kalan 14 gezgin kurtarıldı

– Nemrut Dağı’nda yatık kalan 14 turist kurtarıldı

Van Gölü Ekspresi’yle gelip Nemrut Krater Gölü ve Dağı’nda mahdut artan turistler üzere seferberlik

BİTLİS – Bitlis’in Tatvan ilçe sınırlarında düzlük düzlük Nemrut Dağı’nda çevrilmiş mütezayit 14 gezgin, ekiplerin yardımıyla kurtarıldı.

Tatvan kaymakamlık sınırlarında saha alan 2 bin 250 rakımdaki Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü ve Dağı’nı izlemek isteyen Eskişehir, Ankara, Sinop ve Bursa illerinden mevrut 12 gezici, 1 kanıt ve 1 taşıtçı, manzarayı bağışlamak amacıyla zirveye tırmandı. Kar yağışı ve sevimsiz havanın etkili olduğu zirveden inemeyen turistler, karaca saplanan minibüsü öz imkanlarıyla iterek çıkaramayınca mahsur kaldı. Rehber Serdar Özmen’in ihbarı üstüne fenomen adına Tatvan Kaymakamlığı koordinesinde AFAD, jandarma ve hususi İdare ekipleri irsal edildi. Uzun uğraşlar sonrası çevrili mütezayit turistler kurtarıldı. Araçlarla kaymakamlık merkezine getirilen turistler, Tatvan Kaymakamlığınca ağırlandı.

Turistlerin esenlik durumunun iyi olduğu öğrenildi.

Nemrut Dağı’nda kardan etraf arkadaşları ile alay malay mahsur kaldıklarını dile getiren Ahmet Hamdi Aziz, “Sinop’tan geliyorum. Arkadaşlarımızla Ankara’de buluştuk. Bütün bu arada trenle 12 birey yerine Tatvan’a geldik. Zaman kim gezimizde Nemrut Dağı’nı başvurmak vardı. Aşağıya inelim mi diyerek arkadaşlarla cesaretlendik. Tığ üstelik inelim dedik bilcümle bu arada. İndik ve gayet üstelik güzeldi. Dönüşte maatteessüf arabamız kaydı ve kaldık. Esen olsun rehberimiz kaymakamlığı, AFAD’ı, jandarmayı aradı. Hepsi üstelik sargı gösterdiler. Kâffesi üstelik makine gönderdiler. Hatta oradaki olan karları küremek üzere greyder da gönderdiler. Şu anda Ilçebay Beyin misafiri yerine aşındırmak masasında bulunuyoruz ve kendisine dahi teşekkürlerimizi ileteceğiz. İlk adına uyanık, henüz sonraları AFAD ve en sonunda Ilçebay Akıl gönderdiği minibüs geldi. Dört açacak pattadak bizi kurtarmaya geldiler. O benim üzere benzeri deneyim oldu” diyerek konuştu.

Mahsur kalmanın dörtköşe ve değişik benzeri repertuvar olduğunu tabir eden Uzay Satıroğlu bile, “Eskişehir’den 8 arkadaş bilcümle beraber bir Gün Doğusu turu yapmak istedik. Acentemizin bize sunduğu izlence içre Nemrut Dağı Yanardağ Ağzı Gölü üstelik vardı. Haddizatında bize kar olduğunu, biraz sorumluluk yaşanabileceğini söylemişti ihvan. Amma biz çıkılabiliyorsa çıkıp görelim istedik. Çokça birlikte güzeldi ve çokça beğendik. Görselliği, doğası çokça hoşumuza gitti. Amma dolaşma amacında benzeri sorumluluk yaşadık. Aracımız karda kaldı. Hatlarımız hiçbir şekilde çekmiyordu. Delil arkadaşımız tabanvay telefonun çekeceği aynı yerden bilgi verdi. Iyi olsun bilcümle imkanlarını seferber etti. Kaymakamlığımız, AFAD, cingöz telefonun üstüne en kısa zamanda ekipler geldi, arabalar geldi. Ayrı Ayrı bire bir repertuvar oldu ve tığ çok afiyet aldık. Elbette bu yıl Eskişehir’bile kar tamam amma bu sene evvel sülale burada gördük. Haddinden Fazla keyifli bir deneyim oldu bizim üzere. Bahaneyle de Tatvan’ı daha bol görmüş olduk. Herkese çok teşekkürname ediyoruz” şeklinde konuştu.

Kurtarılmak üzere bütün imkanların seferber edildiğini tamlayan Kanıt Serdar Özmen ise “Van Gölü Ekspresi’nden aldığımız misafirlerimizi Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü’ne gezdirmeye götürdük. Misafirlerimiz doğasını çok sevdiler. Aşağıdaki ılık gölü, Şişman Gölü gezdik. Haddinden Fazla domuzuna fotoğraflar çektik. Amma üst çıkarken tahminî 200 metre tepeye yakın bire bir mesafede muhat kaldık. Telefon da çekmiyordu. Misafirlerimizi sakıncasız benzeri alana çektik. Sonrasında gidip buradaki domestik idarecilerle görüştüm. İlk öncelikle turizm müdürlüğünü aradım. Sonradan kaymakamlık ve AFAD şahsen beni aradı. Bu ilgi, nispet ve bir anda faal olması, hep idari birimlerin gelip yöremizi gezen misafirlere bandaj göstermesi sevindirdi. Şu an misafirlerimiz gayet iyiler. Tatvan Kaymakamlığına, AFAD’a ve jandarmaya teşekkür ediyoruz” dedi.

Lağım Döşemi çekmemesinden belde mufassal kat yürüdüğünü söyleyen Özmen, “Tepeye akıllıcasına çıkarken 300 metrelik ayrımsız yolda, kısaca 25 santimetrelik aynı kar tabakası vardı. Aracımızı misafirlerimizi itelediler ama benzeri kalem ilerleyemedik. Misafirlerimizin çoğunluğu kadındı. Sonrasında telefon çekici bire bir noktaya gittim. Buradaki idari birimlere bili verdim. Hepsi birlikte esen olsun bize yardımcı oldular. Arz şişman sınavını bence evcil idareciler verdiler. Tatvan Kaymakamlığı yanımıza şahsen gelip şereflendirme ettiler. Hepsine teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.