Nemrut Dağı’nda çevrili küsurat 14 gezgin kurtarıldı

Bitlis’in Tatvan kaza sınırlarında kayran düzlük Nemrut Dağı’nda mahdut kalan 14 gezici, ekiplerin yardımıyla kurtarıldı.

Tatvan kaza sınırlarında düzlük düzlük 2 bin 250 rakımdaki Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü ve Dağı’nı ziyaret etmek isteyen Eskişehir, Ankara, Sinop ve Bursa illerinden mevrut 12 gezgin, 1 kanıt ve 1 şoför, manzarayı yutmak üzere zirveye tırmandı. Kar yağışı ve sevimsiz havanın deli dolu olduğu zirveden inemeyen turistler, kişmiri saplanan minibüsü kendi imkanlarıyla iterek çıkaramayınca yatık kaldı. Emare Serdar Özmen’in ihbarı üstüne görüngü namına Tatvan Kaymakamlığı koordinesinde AFAD, bitirmiş ve özel İdare ekipleri irsal edildi. Detaylı uğraşlar sonrası mahsur küsurat turistler kurtarıldı. Araçlarla kaza merkezine getirilen turistler, Tatvan Kaymakamlığınca ağırlandı.

Turistlerin esenlik durumunun dolgunca olduğu öğrenildi.

Nemrut Dağı’nda kardan ekolojik ortam arkadaşları ile birlikte mahdut kaldıklarını dile getiren Ahmet Hamdi Muazzez, “Sinop’tan geliyorum. Arkadaşlarımızla Ankara’üstelik buluştuk. Bilcümle bu arada trenle 12 emanet adına Tatvan’a geldik. Bugün kim gezimizde Nemrut Dağı’nı müracaat etmek vardı. Aşağıya inelim mi diye arkadaşlarla cesaretlendik. Tığ da inelim dedik bilcümle beraber. İndik ve gayet de güzeldi. Dönüşte maalesef arabamız kaydı ve kaldık. Sağ olsun rehberimiz kaymakamlığı, AFAD’ı, jandarmayı aradı. Bütünü da sargı gösterdiler. Hepsi da makine gönderdiler. Üste oradaki olan karları küremek amacıyla greyder de gönderdiler. Şu anda Kaymakam Düşünce misafiri yerine kemirmek masasında bulunuyoruz ve kendisine de teşekkürlerimizi ileteceğiz. İlk olarak güllabi, daha sonraları AFAD ve bildirme sonunda Kaymakam Düşünce gönderdiği minibüs geldi. Dört açkı bedaheten bizi kurtarmaya geldiler. O benim amacıyla tıpkısı deneyim oldu” diyerek konuştu.

Mahsur kalmanın keyifli ve değişik aynı repertuvar olduğunu rapor fail Feza Satıroğlu üstelik, “Eskişehir’den 8 arkadaş hep bu arada tıpkı Gün Doğusu turu fethetmek istedik. Acentemizin bize sunduğu izlence içre Nemrut Dağı Krater Gölü da vardı. Gerçekte bize kar olduğunu, biraz kalın yaşanabileceğini söylemişti ihvan. Amma tığ çıkılabiliyorsa çıkıp görelim istedik. Haddinden Fazla bile güzeldi ve çok beğendik. Görselliği, doğası çok hoşumuza gitti. Ama ahit amacında aynı gravite yaşadık. Aracımız karda kaldı. Hatlarımız hiçbir şekilde çekmiyordu. Rehber arkadaşımız yayan telefonun çekeceği benzeri yerden malumat verdi. Sağlıklı olsun bilcümle imkanlarını seferber etti. Kaymakamlığımız, AFAD, bitirmiş telefonun üstüne en gücük zamanda ekipler geldi, arabalar geldi. Ayrı Ayrı tıpkı birikim oldu ve biz çokça keyif aldık. Elbette bu yıl Eskişehir’birlikte kar tamam ama bu sene geçmiş familya burada gördük. Haddinden Fazla keyifli benzeri deneyim oldu bizim üzere. Bahaneyle dahi Tatvan’ı elan bol görmüş olduk. Herkese haddinden fazla teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.

Kurtarılmak üzere hep imkanların seferber edildiğini tamlayan Rehber Serdar Özmen ise “Van Gölü Ekspresi’nden aldığımız misafirlerimizi Nemrut Yanardağ Ağzı Gölü’ne gezdirmeye götürdük. Misafirlerimiz doğasını çokça sevdiler. Aşağıdaki ılık gölü, Büyük Gölü gezdik. Çokça adamakıllı fotoğraflar çektik. Ama yukarı çıkarken yaklaşık 200 metre tepeye yakın ayrımsız mesafede çevrilmiş kaldık. Telefon da çekmiyordu. Misafirlerimizi tehlikesiz tıpkı alana çektik. Sonrasında gidip buradaki domestik idarecilerle görüştüm. İlk öncelikle turizm müdürlüğünü aradım. Bilahare kaymakamlık ve AFAD bizzat beni aradı. Bu sargı, ilişik ve bir anda ateş parçası olması, bütün idari birimlerin gelip yöremizi gezen misafirlere bent göstermesi sevindirdi. Şu dakika misafirlerimiz gayet iyiler. Tatvan Kaymakamlığına, AFAD’a ve jandarmaya teşekkür ediyoruz” dedi.

Şebeke çekmemesinden çevre uzun kat yürüdüğünü söyleyen Özmen, “Tepeye akıllıca çıkarken 300 metrelik tıpkısı yolda, kısaca 25 santimetrelik benzeri kar tabakası vardı. Aracımızı misafirlerimizi itelediler ama tıpkı tip ilerleyemedik. Misafirlerimizin çoğunluğu kadındı. Sonrasında telefon çekici tıpkısı noktaya gittim. Buradaki idari birimlere olgun verdim. Kâffesi birlikte salim olsun bize apotr oldular. Arz büyük sınavını bence yerel idareciler verdiler. Tatvan Kaymakamlığı yanımıza şahsen gelip onurlandırma ettiler. Hepsine teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. – BİTLİS