Türkiye’nin biricik arsıulusal halı şenliği başladı

“22. Arsıulusal Sındırgı Yağcıbedir Uçar Halı Şenliği” başladı

BALIKESİR – Türkiye’nin halı üzerine kurulan Arsıulusal boyuttaki tek şenliği kapılarını ziyaretçilerine açtı. 3 bin almanak hars Yağcıbedir Halısı ve Yörük kültürünü lanse etmek hedefiyle Balıkesir’in Sındırgı ilçesinde gerçekleştirilen Uluslararası Sındırgı Yağcıbedir Uçan Halı Şenliği başladı.

Yörük düğünlerinin vazgeçilmesi Anadan Görme keşki dövme etkinliği ile başlayan şenliğin açım töreninde katılımcılar dahi kendilerini yörük geleneğinin içinde buldu. Yünden Sergiye Yağcıbedir halısının hikayesi birlikte Sındırgı Belediye Başkanı Ekrem Kısık eliyle katılımcılara anlatıldı. Tören Düzeni üyeleri yörük kadınları ile birlikte yağcıbedir halısı dokudu.

Cumhuriyet Altını meydanında gerçekleştiren saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından başlayan programda, yerel ve yabancı konukların ahali oyunları ekipleri gösteri sundu.

Yörüklerin düğünü adına nitelendirilen şenliğin küşat konuşmasını eden Sındırgı Belediye Reisi Ekrem Korkulu, Yağcıbedir kültürü Sındırgı’nın değme köşesinde var, 12 kamer boyunca yaptığımız etkinlikler bu şenlikle taçlanıyor, düğünümüz, toyumuz, şenliğimiz adamakıllı olsun dedi.

Başkan Güç Yağcıbedir kültürünün ve sanatın kayırıcı hayatının her alanına güzellik kattığını tamlayan Sındırgı Şehremini Ekrem Alçak ” Yağcıbedir 3 bin yıllık tarihi ile Sındırgı yöresinin coğrafi işaretli ayrımsız ürünü. Yağcıbedir halısını hem tanıtabilmek hem birlikte Sındırgı’nın kültürel ve sanatsal değerlerini geleceğe taşıyabilmek maksadıyla 22.sini düzenlediğimiz Yağcıbedir Uçar Halı Şenliğinin bugün kurdelesini kestik. Halkımızla bu arada milletvekillerimizle beraber burada hararetli bir ortamda açılışını gerçekleştirdik. 120ye mail sanatçımız Türkiye’nin ve Arsıulusal boyutta ayrıksı ülkelerden buraya katıldılar. Sındırgımızda Yağcıbedir Uçan Halı Şenliğinde 120’ye mümasil Türkiye’nin ve dış ülkelerden sanatını burada sergilemek üzere gelen stantlar açıldı. Bunların ortamında testis oyma sanatından, çataldan kaşıktan heykeller yapanına dikme statü sanatından hemşirin çorabına kadar burada meydan alıyor. Şükürler olsun ki domuzuna benzeri çekicilik de bu etkinliğimizi gerçekleştiriyoruz. Katkı sunan sanata derece veren ki varsa hepsine esenleme olsun. Katıksız Kent Sındırgı’da süregelmek çok fena hâlde.

Arsıulusal şenliğin küşat programına AK Parti Balıkesir milletvekilleri Adaletli Çelik, Çetin Subaşı, Belgin Uygur, Balıkesir Büyükşehir Başkanvekili Birol Delice, Balıkesir İl Firez Müdürü Mehmet Mazak ile çekicilik amirlerinin katıldığı kurdele kesiminin arkası sıra başladı.

Tören Düzeni heyeti, açılış programı sonrasında Atatürk caddesi ve Kocahan Çarşıda kurulan 120’ye mümasil el sanatları standını görüşme etti. Türkiye geneli sonuç ustalar, unutulmaya beniz tutmuş sanatlar, değişik belediyelerin umum sanatları stantların meydan aldığı laf sokağı üstelik alay boyunca ziyaretçilerini ağırlayacak.

Yağcıbedir halı ve dernekevi aşındırmak yarışmalarının da kayran alacağı şenlikte, Yağcıbedir’den Modaya seyahat defilesi, Halas günü korteji ve etkinlikleri, Ulusal çiftteker maratonu, yöresel cirit oyunu gösterilerinin saha alacağı Uluslararası alay 4 Eylüle büyüklüğünde bitmeme edecek.

Aleyna Açıl, “Merhaba aşama Aleyna Açıl. Buralıyım. Festivali gezmeye geldim. İnsanların el emeklerini görmeye geldim. Geziyorum dolaşıyorum, iyice. Halkımız amacıyla güzelce benzeri aktivite. Stantlar iyice bütünü şekerli şeyler var. Umum emekleri var. Pir yaşama, lahana yiyorum. Gözleme yemeye geldim. Sındırgı yoz bire bir yer. Sındırgı üzere hesaplı anlamda birlikte güzel umarım dışarıdan insanlar gelir. Esnafımız canlanır. Öyle güzel. Beklentilerimiz o şekilde. Turizm için sunturlu tıpkısı aktivite” dedi.

Barış yorganı temsilcisi ve kırkyama sanatçısı Beriye Başak “Işlik Kaktüs diyerek geldim. Sındırgı Şehremini Ekrem Kilolu beyefendi davet etti. Çokça adamakıllı bire bir curcuna, haddinden fazla çalışkan tıpkı hem halkı hem şehremaneti başkanımız. Festivalden beklediklerim benim Sındırgı halkına tıpkı katkımız olsun. Onlar bizim sanatımızı tanısınlar irtibat ve kardeşlik bekliyorum. Domuzuna, neşe havasında bitmeme etsin istiyorum. ” şeklinde konuşurken Dünyalık Orion ” Tığ Balıkesir Süvari Okçuluk ve Spor Sanatları Kulübümüz var. Bu kulüpte 2 sarıklı olarak buraya davet edildik. Uçan Halı Festivaline Sındırgıda. Ekrem Başkanın davetleriyle buraya geldik. Çok yoğunbir rabıt var. Alelhusus okçuluğa kısık tıpkı deste var gördünüz. Sabahtan beri hep halkımıza ok attırıyoruz. Uğraş sanatlarını tanıtmaya çalışıyoruz. Elimizden geldiğince festivale bindi vermeye geldik. Doğrusu festivalde çokça adamakıllı geçiyor şu anda” dedi.

Volkan Tekin ise ” Aslen buralıyım. Ama Adıyaman ürünlerini satıyorum. Senelerdir satıyorum. Isteyerek yağtığım saf güzelce ürünlerdir. Festivale elan geçmiş çok posta katıldım. Sındırgı Festivali haddinden fazla sevdiğim aynı festivaldir. Adamakıllı geçiyor, insanlarla tanışıyoruz. Müspet iyicene tıpkı curcuna bekliyorum.

Milli mücadelenin 100. Sene kutlamaları ve şenlik programında 1 Ilkgüz akşamı Hars Uzunlar, 2 Ilkgüz akşamı Sındırgılı yerel sanatçılar, 3 Eylül akşamı İsmail Özkan ve Tuğçe Kandemir, 4 Ilkgüz akşamı Ömer Aşılanmamış, Ayşe Dinçer Cumhuriyet Altını meydanında sahne takanak.