2 bin 948 rakımlı Nemrut zirvesinde şampiyonaya hazırlık

– 2 bin 948 rakımlı Nemrut zirvesinde şampiyonaya hazırlık

BİTLİS – Bitlis’te bu yıl beklenen kar yağışının olmamasından muhit müsabakalara hazırlanamayan kayaklı koşu takımı sporcuları, 2 bin 948 rakımlı Nemrut Krater Gölü zirvesinde çalışmalarını sürdürüyor.

Temas yıl 10 metre kar yağışı alarak Türkiye’nin bildirme çok kar alan ili olan Bitlis’te bu sene beklenen düşünce olmaması nedeniyle müsabakalara hazırlanamayan kayaklı koşun takımı sporcuları, idman amacıyla çareyi 2 bin 948 rakımlı Nemrut Krater Gölü’nün zirvesine çıkmakta buldu. Türkiye Kayak Federasyonu cıvıltı programı çerçevesinde düzenlenecek yarışmalara katılacak sporcular, bu sene kente yağmayan kardan dolayı müsabakalara dünyanın ikinci şişman yanardağ ağzı gölü olma özelliğine topluluk Nemrut Krater Gölü zirvesinde hazırlanıyor. Biri karı 3 eş koyulmak için 4 milli bando ski antrenörü nezdinde manzara ve koşun çalışması eden 40 kayaklı koşu sporcusu, antrenmanlarını hatır dokunaklı olduğu faziletkâr kesimlerde yapmaya çalışıyor. Kente 21 kilometre uzaklıkta bulunan ve bölgede yaşanan antipatik havaya aldırış etmeyen sporcular, antrenörleri eşliğinde yetişkin Tatvan, Van Gölü ve Nemrut Kraterine alın ski yapma imkanı buluyor. Misilsiz manzaraya karşı çalışmalarını sürdüren sporcuların hedefi ise katılacakları müsabakalarda şampiyon tutmak.

Kent merkezinde kar yağmadığından dolayı yüksek rakımlı Nemrut’un zirvesinde çalışmalara bitmeme ettiklerini ifade eden Milli Kayaklı Koşun Antrenörü Muhammet Duygusal Kurtkan, “Bitlis Kayaklı Koşun Takımı yerine bu zaman merkezde kar olmadığından kıran 2 bin 948 rakımlı dünyanın ikinci iri yanardağ ağzı gölünün zirvesinde koşun antrenmanlarımızı sürdürüyoruz. Bugün 5’i kadın 20’si ayvaz doğmak amacıyla 25 sporcu ile antrenmanlarımızı sürdürüyoruz. Bu sene kış sezonunda yapılacak müsabakalara hazırlanıyoruz. İddialıyız ve hedefimiz iri. Bu sene inşallah Bitlis’ten Türkiye şampiyonu çıkaracağız. İnşallah iyicene ayrımsız zaman geçiririz. hafta arası dallar okula gittiği için merkezde saat 16.00’dan sonraları tekerlekli ski üstünde çalıştırıyoruz. Hafta sonu kanı yağdığı Nemrut’un zirvesine çıkarak günde 2 saat antrenmanlarımızı sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.

Antrenmanların pir geçtiğini tamlayan Milli Sportmen Murat Elkatmış ise “Bitlis’te şu anda kar yağışı olmadığı için Nemrut’un zirvesinde egzersiz yapıyoruz. Sportmen arkadaşlarımız ile bu arada şita sezonundaki yarışmalara hazırlanıyoruz. 3-18 Familya tarihleri arasında Bolu Gerede’üstelik milli takım kampımız var. Orada yarışmalara hazırlanacağız. Antrenmanlarımız şu dakika bol gidiyor. Normalde bizim pistimiz Tatvan’de bulunan Ahali Aman Hanı Kayak Merkeziydi. Ancak merkeze kar yağmadığı için Nemrut’un zirvesinde egzersiz yapıyoruz. Şita sezonuna daha ongun girebilmek için Nemrut’ta sürdürüyoruz. Antrenörlerimiz ile bu arada güzel geçiyor. Önümüzde birinci ve ikinci girişim Türkiye şampiyonası kalkışmak üzere 3 konkur var. Şu anda o yarışlara hazırlanıyoruz. Kasıt Türkiye şampiyonası ve iddialıyız. İyi aynı serencam çıkaracağımıza inanıyoruz” dedi.

2022 yılında okullar arası planlı yarışmada dünya şampiyonasına katılmayı hak kazandığını söyleyen sporcu Yağmur Demir birlikte, “2022-2023 yılında okullar arası yapılan yarışmada acun şampiyonasına katılmaya hak kazandım. Ülkemi ve ilimi bildirme iyi şekilde kaşkariko edeceğime inanıyorum. 16 yaşındayım ve 4 yıldır bu sporu yapıyorum. Şu anda erdemli rakımlı Nemrut’ta idman yapıyoruz ve hocalarımız ile beraber çalışmaya bitmeme ediyoruz” diyerek konuştu.

Sporcu İslam Çıpa ise Türkiye şampiyonası amacıyla Nemrut’ta tedarik yaptıklarını belirterek, “hafta içi merkezde koşarken hafta sonları bile Nemrut’a gelip kayıyoruz. 18 yaşındayım ve 9 yıldır bu sporu yapıyorum. Hedefim Türkiye şampiyonu kalkmak ve bunun amacıyla birlikte çalışmalarımız bitmeme ediyor” şeklinde konuştu.