Çoluk Çocuk ve Büyükler Acı Kayağı Türkiye Şampiyonası Rize’de yapıldı

Çoluk Çocuk ve Büyükler Yara Kayağı Türkiye Şampiyonası bu sene 2ç el Rize’nin İkizdere ilçesinde düzenlendi.

İkizdere ilçesinde sınırlanmış Cimil Yaylası’nda bu yıl 2. öğün düzenlenen şampiyonada Türkiye’nin farklı yerlerinden mevrut 70 sportmen U16, U18, U20, U21, U21 kategorilerinde yarıştı. Start noktasından başladıktan sonradan anlaşılan tıpkısı duruluk tırmanan sporcular, tırmandıkları yerden kayarak yer güdük sürede yarışı bitirmeye çalıştı. Facia kırana görüntülere görüntü olan yarışların sonucunda dereceye giren sporcular, Türkiye’yi arsıulusal müsabakalarda temaşa edecek.

Yarış sırada ayağında günah dinamik ve ekiplerin geçmiş müdahalesinde bacağının kırıldığı tespit edilen 21 yaşındaki Emirhan Adaşıroğlu, dağın yamacından teskere ile ekipler marifetiyle kurtarıldı. Elan sonradan yamaçtan indirilen sportmen ambulans ile hastaneye ulaştırıldı.

Ersan Başar: “Amacımız bu bölgede uluslararası aynı yarış fora etmek”

Cimil yaylasında uluslararası bir yarış düzenlemeyi hedeflediklerini tamlayan Türkiye Alpinizm Federasyonu Başkanı Prof. Dr. Ersan Başar, “Türkiye Kırıcı Kayağı şampiyonasını bu sene Cimil’de 2. nöbet düzenliyoruz. Ülkemizde yeni gelişmeye başlayan spor dalı kendisine Türkiye Alpinizm Federasyonu tarafından son 10 yıldan beri Türkiye şampiyonaları düzenliyoruz. Arsıulusal yarışmalara sporcularımız katılıyor. Cimil bölgesi hele yapısından ötürü bu spora çok makul. Kötü kayağı mekanik tesislerin olmadığı yerlerde yapılıyor. Alelhusus bu şampiyonaya Rize Valiliğimizden destek var. 70 sporcumuz zaman start aldı. Sporcularımız 1 yıldır bu şampiyonaya hazırlanıyor. Buradaki yarışmanın peşi sıra olimpik kadroları oluşturacağız. Buradaki sporcular milli kampa katılacaklar. Sporcularımız yurtdışında ülkemizi entrika edecek. Alelhusus Uluslararası Dokunaklı Kayağı federasyonu ISF üyesiyiz. Ülkemizde birçok el dünya kupaları yaptık. Zaman Cimil bölgesi birlikte 2024 yılı için akredite edilecek. Daha sonrasında uluslararası aynı yarışmaya yöneltme sunma mefret hedeflerimizden ayrımsız tanesi. Türkiye Dağcılık Federasyonu adına amacımız bu bölgede arsıulusal bire bir yarış yarmak. Öncelikle 2024 henüz sonrasında 2025’dahi geleneksel ayla haberdar etmek istiyoruz. Buradaki hedeflerimiz büyük. Zira nahiye doğruluk ediyor. Buraya dünyanın tıpkı haddinden fazla yerinden sporcular gelerek zehir kayağı yapması amacıyla imkan olacak” dedi.

Melik Karagöz: “İkizdere Cimil’dahi koskocaman aynı organizasyon oluyor”

Bu yıl yarışma 2. kat Cimil yaylasında yapıldığını tamlayan İkizdere Belediye Reisi Melik Karagöz de, “İlkini geçen sene yaptığımız ve Türkiye Dağcılık Federasyonu takvimine giren dağ kayağı şampiyonasının ikincisini yapıyoruz. İkizdere Cimil’üstelik kebir bire bir organize oluyor. Türkiye’nin birçok yerinde olduğu kabil burada dahi kar beş altı. Hakemlerin verdiği karara akıllıca alan belirlenerek organizasyonu yaptık. Federasyonunda desteği ile Cimil’bile Acun Incitici Kayağı Şampiyonası’nı yarmak istiyoruz. Üzücü kayağı okulu kurarak burada gençlerimizi semirtmek istiyoruz. Şampiyona amacıyla güzeşte sene bu yıl buraya gelen sporcular arasında tıpkı Karadenizli sporcu olmaması bizi bu yönde hedefler koymaya motivasyon etti. Bizim gençlerimiz dahi bu spora çokça yatkınlar. Bizim gençlerimizde bu sporu yapmaların için ön bukanak tevessül etmek istiyoruz. Şita sporları süresince ilimizde yıpranmamış bir turizm ayağı düşünmek üzere mücahede gösteriyoruz” şeklinde konuştu.

Teşrinisani Baran Kaygısızca: “Yarışma çok güzeldi”

U18 kategorisinde birinci olan Teşrinisani Yağmur Kaygısızca, İkizdere’yi çok beğendiğini ifade ederek, “Yarışmada bir numara oldum. Yarışma haddinden fazla güzeldi. Tırmanışta benden elan gür sâdır arkadaşlarım vardı ama kayarken onlara yetişip geçmeyi başardım. Benim açımdan fena hâlde bir yarıştı. Geçen yıl U16’dahi üçüncü olmuştum. Bu yıl birincilik nasip oldu. İkizdere’üstelik haddinden fazla pir ayrımsız düz. Gördüğüm bildirme güzel yerlerden biri” dedi. – RİZE