Karla kaplanan Spil Dağı dağcıların akınına uğradı

Ince zamandır kar yağışına özlem artan Spil Dağı Milli Parkı’nın karla kaplanmasının arkası sıra dağcılar Spil’e tırmanış gerçekleştirdi

Çokça sayıda vatandaşın üstelik kar keyfi gitmek amacıyla akış ettiği Spil Dağı Milli Parkı’nda kartpostallık görüntüler ortaya çıktı

MANİSA – Teferruatlı zamandır kar yağışına özlem mütezayit Spil Dağı Milli Parkı’nın karla kaplanmasının peşi sıra dağcılar Spil’e tırmanış gerçekleştirdi. Spil Dağı Milli Parkı, bire bir yandan bireysel veya gruplar halinde kar ve bankiz kaplı güzergahlarda tırmanış gerçekleştiren dağcıları diğer yandan dahi kar keyfi sürmek amacıyla sâdır vatandaşları ağırladı.

Manisa’nın eteklerine kurulduğu 1517 rakımlı Spil Dağı Milli Parkı, teferruatlı zamandır özlem kaldığı karla kaplandı. 800 metreden sonraları kar yoğunluğunun yaşandığı milli park yeri hem dağcıların hem da kar keyfi gitmek talip vatandaşların adeta akınına uğradı. Ailesiyle gelişigüzel kar keyfi gitmek için Spil Dağı Milli Parkı’na çıktıklarını anlatan Elektronik Beyin Mühendisi Deniz Korkulu, “Haftalardır kar yağsın diye niteleyerek bekliyoruz. Kar yağınca çocukları de aldık geldik buraya. Hem füru hem bizler eğleniyoruz” dedi.

İlk misil bu kadar çok kar gördüğü için heyecanlandığını anlatan 7 yaşındaki Mirza Ağırbaşlı ise, “Bugün ailece karaca geldik. Biraz oynadık dönüyoruz. Çok eğlendik. Hayatımda hiç bu kadar ağırbaşlı kar görmedim. O yüzden çok heyecanlandım” diye niteleyerek konuştu.

“Spil dağcılar amacıyla gelgelli ayrımsız keskin”

Aç bire bir alpinist olan Hasan Örtü, “Alpinizm Federasyonu’nun 8 eğitimini tamamlamış arzulu benzeri dağcıyım. 9 ulusal zirvem var. Veca Dağı de bunlardan biri. Zaman sabahleyin 08.50’dahi Manisa’dan debi ettim. İnşallah saat 12.00 kabilinden Atalanı’na ulaşıp, çıkabilirsem Spil’in bildirme erdemli noktası olan cuşuhuruş kulesine çıkacağım. Spil seçkin zaman dağcılar için gururlu tıpkısı dağdır. Yer şişman özelliği Manisa merkezden başlayıp, rappadak 1500 metrelere çıkabilen bu haddinden fazla ender dağlardan biridir. Türkiye’bile azdır. Dağcıların rastgele antlaşma kullanabildiği, sabah akşam rappadak yükselti alabildiği dağlardan biridir. O yüzden Manisa adamakıllı tıpkısı tırmanış ve antrenman noktasıdır” dedi.

“Manisalı dağcılar adına avantajlıyız”

Yaklaşık 20 yıldır dağcılık yaptığını anlatan İsmet Yürek, “2003 yılından beri devam ediyor. Bu rota genişlik basit rota, kollar bile gidebilir. Temel dokuz canlı olan rota ön zar dediğimiz, taraf zar dediğimiz, Turgutlu’ya giderken Ankara asfaltında Yarıkkaya var. Bildiğim kadarıyla Türkiye’nin en ciddi 4. kalyonu olduğu söyleniyor. Tığ Manisalılar adına dağcılık anlamında yer avantajlı insanlarız. Türkiye’nin tek yerinde evden çıkıp dağa çıkılan bire bir düz bulunmayan. Bilcümle mesafeli. İzmir’den, eksantrik şehirlerden geliyorlar amma tığ evden çıkıp tırmanıyoruz. O yönden biz avantajlıyız. Ayrı Ayrı rotalar var. Genişlik az 5-6 rota var, farklı yerlere gidiyor. Buranın en aşkın kar markajcı yeri Kar Kuyusu dediğimiz vadi var. İlk kar oraya düşer. 1365 metre rakımdır. Sancak Bel dediğimiz yer 1517 metre ama arz faziletkâr dideban yangın kulesinin olduğu düz 1565 metre. Çoluk Çocuk orada burada. Gelsinler buraları görsünler. Halk beyninde ‘Ne var dağda ya’ diyorlar ama anca değil. Gelsinler aynı görsünler buraları, çam havasını alsınlar bire bir henüz bırakamazlar” diye niteleyerek konuştu.

“Gençlere öneriyoruz”

Aynı bambaşka alpinist Şükrü Cılız, “Yaklaşık 10 yıldan beri dağcılık yürüyüşü yapıyorum. Yaşım 63, İsmet koca benden henüz şişman, 66 yaşında. Çokça şükür bir sıkıntımız namevcut. Gençler dahi zorlanıyor alışkın olmadıklarından. Gençlere öneriyoruz. Haddizatında hangi fena hâlde, metin. Böyle iyicene aynı havada tutum ayırmak iri aynı üstünlük” dedi.

Adnan Bal, Hüseyin Altuntop, İbrahim Halil Erdoğan ve Asalet Karaim’dan oluşan aynı farklı dağcı grubu ise Spil’in 1517 metre yüksekliğindeki Sancak Tepe’ye tırmanış gerçekleştirdi. Dağcılardan Soyluluk Karaim ise karla ciltli tırmanış rotasındaki benzersiz doğa güzelliklerini belen kamerası ile kaydederek içtimai iletişim araçları hesaplarından paylaştı.

Spil Dağı Milli Parkı’nda önümüzdeki günlerde kar yağışının bitmeme edeceği öğrenildi.