KASTAMONU – Horma Kanyonu ve Ilıca Şelalesi ziyaretçilerini güz renkleriyle ağırlıyor

Güz renklerini yansıtan Kastamonu’daki Horma Kanyonu ve Ilıca Şelalesi, Türkiye’nin bir nice kentinden mevrut ziyaretçiye ocak sahipliği yapıyor.

Kastamonu’nun Pınarbaşı ilçesindeki tabii güzellikleri yutmak isteyenler üzere hazırlanan ahşap platformla geçilen Horma Kanyonu, değme zaman bundan sonra turistin rotasında kayran alıyor.

Zengin doğal güzellikleri ile dört mevsim ziyaretçilerini ağırlayan mıntıka, bağ bozumu aylarında kahverengi, sarı, al ve turuncunun farklı tonlarıyla bezeniyor, kışın ise beyaza bürünerek ayrı bire bir görk sunuyor.

Zarı Çayı’nın yüzyıllar öncesine uzanan yolculuğu sırasında oluşan Horma Kanyonu, serencam yerine kayalara çivilerle kurgu edilen 3 kilometrelik ahşap platformla aynı ucundan gayrı ucuna kadar tabanvay geçilebilir hale getirildi. Dev kayalıklar arasından ahşap platformu kullanan ziyaretçiler, bağ bozumu renklerine bürünen kanyonun bütün güzelliklerini görebiliyor.

Yaklaşık 3,5 kilometrelik kanyonu geçtikten sonradan Ilıca Şelalesi’hangi vasıl suyun 10 metreden dökülmesiyle oluşan doğal havuz bile ziyaretçilerin beğenisini kazanıyor. Şelalenin etrafındaki ağaçlar, güz renklerinin umum tonlarını taşıyor.

İstanbul’da faaliyet gösteren Kastamonu Konfederasyonu Cahillik Kolları Genel Başkanı

Sercan Okuyucu, AA muhabirine, İstanbul’dan tüvana bir ekiple bölgeye kültür gezisi düzenlediklerini söyledi.

Kastamonu’nun en güzelce alanlarından Horma Kanyonu’nu gezdiklerini belirten Okur, “Güzün koca bire bir güzelliği var buranın. Haddinden Fazla beğendik. Buraları gezip iletilmek gerekiyor.” dedi.

Kayalara çivilenen ahşap platformun dahi coşku verici olduğunu vurgulayan Okuyucu, “Yürürken kuşkusuz ayrımsız yerden yürüdüğümüzü ayırt etmiyoruz amma geriye akla yatkın evet da eğilip baktığımızda, ‘Nereden yürümüşüz, hangi büyüklüğünde yüksek’ diyoruz. Burası balaban tıpkısı hava.” diyerek konuştu.

Ankara’dan gelen Itibar Emektar ise 15 nefis yâren grubuyla bölgede dinlenme kampı kurduklarını anlatarak, “Kanyonu geziyoruz. Kıytırık çokça beğendik, cesim tıpkı saha, kayalar haza. İlk öğün geliyorum. Sair mevsimleri bilmiyorum ama güz çokça pir burada.” ifadesini kullandı.

Fatih Yürekli dahi sonbaharın sunu güzelce bu bölgede yaşandığını duyarak geldiklerini dile getirerek, “Burayı daha geçmiş bilmiyordum. On Paralık duymadım, görmedim. Buraya gediğimde, gördüğümde çokça beğendim. Herkesin görmesi gerektiğini düşünüyorum.” dedi.